A csicseriborsó

Minden, amit tudni érdemes a csicseriborsóról

Szerző: | Cimkék: | Hozzászólások: 0 | március 14th, 2017

A csicseriborsó

A csicseriborsónak számos elnevezése van, mint például a bagolyborsó, a csicsibab, a garbanzo vagy bengáli gram. Ez a Közel-Keletről származó hüvelyes többféle ételnek az alapanyaga, mint a humusz, a falafel és a channa. Vadnövényből alakult ki (Cicer reticulatum), amelyet Kr.e több mint 5000 évvel kezdtek el termeszteni. Indiába Kr. e 2000 körül juthatott el és mára az egyik legfontosabb hüvelyessé vált. A legrégebben ismert növények egyike és régóta fogyasztják is. Fogyasztása nagy szerepet kap a fejlődő országokban. Éretlen magjait főzelékként, levesnek, az érett magokat pedig salátának, pürének használják fel. Az emészthetősége és biológiai értéke jobb, mint a babé vagy a lencséé.

A csicseriborsó

Vitamin- és ásványi anyag tartalma

Vizsgálatok kimutatták, hogy a vitaminok és ásványi anyagok mellett antioxidánsokat is tartalmaz. Kiváló B1-, B6-vitaminforrás, fehérjék, folsav, rost, mangán, magnézium, vas, réz, kálium és cinkforrás. Ezenkívül megtalálhatóak benne a B5-, K-vitamin és a kalcium.

Miért egészséges?

Az Experimental and Toxicologic Pathology szerint a csicseriborsó rost anyagai védik a májat a rákkeltő N-nitróz-dietil-amintól. Ez a védelmi hatás elsősorban az antioxidánsoknak köszönhető.

A csicseriborsó

Egy adag főtt csicseriborsó energia- és tápanyagtartalma (164g)

Kalória: 264

Fehérje: 14,5g

Zsír: 4,3g

Szénhidrát: 45g

Rost: 12,5g

A csicseriborsó

Hummus Recept

Hozzávalók:

  • 400g csicseriborsó
  • egy ek olívaolaj
  • fokhagyma
  • friss citromlé
  • ízlés szerint só

A csicseriborsó

Elkészítés:

Pürésítsük össze a főtt csicseriborsót, majd a többi összetevővel ízesítsük.

Jó étvágyat hozzá!

(Forrássok: Tonia Reinhard: Étrend, Google)

Köszönöm, hogy elolvastad a cikkemet, várlak vissza az oldalra!

Szeretettel,

Noémi

Mentés

Írj Hozzászólást